Ministeri Jyri Häkämies vieraili Pieksämäellä

Pieksämäen Kokoomusjärjestöt järjestivät yhdessä Etelä-Savon Kokoomuspiirin kanssa maanantaina 1.6.2009 klo 11 – 12 Pieksämäen torin esiintymislavan tienoilla EU-vaalitilaisuuden. Tilaisuuden päävieras oli puolustusministeri Jyri Häkämies ja tilaisuudessa olivat mukana EU-vaaliehdokkaat Riikka Railimo Mikkelistä ja Heikki Kauppi Helsingistä. Lisävahvistuksena olivat paikalla kansanedustaja Olli Nepponen sekä piirin toiminnanjohtaja Pekka Selenius.

Paikan varauksen hoiti Mikko Laakso, joka yhdessä Sakari Saarelan kanssa laittoi paikat kuntoon ennen tilaisuuden alkua. Pekka Seppä toi äänenvahvistuslaitteet ja sai ne viritetyksi toimintakuntoon. Kokoomusnaiset olivat mehutarjoilun järjestämisessä taas päävastuun kantajina. Mehut ja monet tykötarpeet huolehti Anja Leinonen, tarjoilu- ja esittelypöydän hoitivat Päivi Harlin-Saarela, Mirja Koistinen ja Pirjo Lankinen sekä Kaarina Puikkonen Ukko-Kokoomuksesta. Marja-Liisa Leikas hoiti valokuvauksen ja Maiju Laakso hyöri milloin missäkin. Anja Karjalainen jututti ihmisiä ja Eila Hulkkonen oli kunniavieraana. Maiju esitteli hänet Riikka Railimolle jäsenenä, jolla on takanaan kokoomustaivalta yli 62 vuotta! Aurinko siivitti tunnelmaa, ihmiset iloisia. Ukko-Kokoomuksesta oli ihmisten kanssa seurustelemassa myös Kalevi Karjalainen, Juhani Keinonen ja Juha Laurikainen.

Ehdokkaat keskustelivat vilkkaasti toriyleisön kanssa. Myös ministeri Häkämiehellä ja kansanedustaja Nepposella oli asiakkaita kaiken aikaa. Vaalimainoksia jaettiin iso määrä. Ihmisiä oli tosi paljon, mehumukeja kului noin 200!