Pieksämäen kansanedustajaehdokas

Kaakkois-Suomen Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaiden lista täydentyi lauantaina 13.12.2014 järjestetyssä syyspiirikokouksessa Imatralla, kun piirijärjestö nimesi loputkin ehdokkaansa tulevan kevään vaaleihin.

Pieksämäeltä Kokoomuksen kansanedustajaehdokkaaksi nimettiin kauppatieteen yo. Marika Nykänen, 34.

Marika on Pieksämäen Kokoomuksen hallituksen jäsen ja tällä hetkellä luottamustehtävissä Pieksämäen perusturvalautakunnan varsinaisena jäsenenä ja rakennuslautakunnan varajäsenenä. Marika oli ensimmäistä kertaa ehdokkaana syksyn 2012 kuntavaaleissa. Kokoomustoimintaan kuuluu myös Kansallinen Kokemus ry:n hallituksen jäsenyys parin vuoden ajan.

Koulutukseltaan Marika on tradenomi ja opiskelee tällä hetkellä Itä-Suomen Yliopistolla pääaineenaan yritysoikeus ja -talous. Syntyperäinen pieksämäkeläinen on paikkakunnan paluumuuttaja. Kymmeneen muualla vietettyyn vuoteen sisältyy ura pankkimaailmassa erilaisten rahoituksen asiantuntijatöiden parissa. Viisi vuotta sitten Marika päätti uida vastavirtaan ja paluumuuttaa Pieksämäelle, jonka jälkeen työuraan on kuulunut yrittäjyyttä ja työskentelyä mm. hankesuunnittelijana.

Tällä hetkellä Marika on äitiyslomalla odottamassa esikoisen syntymää. Perheeseen kuuluu avopuoliso ja kaksi bordercollieta. Tärkeimpänä harrastuksena työnteon lisäksi on ratsastus.

– Pieksämäki on hyvä paikka asua, harrastaa, tehdä työtä ja yrittää. Tarvitsemme uudenlaista otetta yhteisten asioiden hoitoon. Kampanjassani kantavia teemoja ovat Pieksämäen kaltaisten paikkakuntien elinvoimaisuus, yrittäjähenkisyys ja pienyritysten toimintaedellytyksien parantaminen.

Marikan kampanjasivut löytyvät osoitteesta www.marikanykanen.fi

Kaakkois-Suomen Kokoomuksen täyden ehdokaskattauksen ja tietoa vaalipiirin kokoomustoiminnasta löydät osoitteesta www.kaakkois-suomenkokoomus.fi