Kokoomus menestyi kuntavaaleissa Pieksämäellä!

KIITOS PIEKSÄMÄKI! Sininen palkki nousi +2 valtuustopaikkaa ja +4,4% ja nyt onkin hyvä kääriä hihat ja ryhtyä tuumasta toimeen uuden ja uudistuneen valtuustoryhmämme kanssa.

Kokoomuksen valtuutetut ovat Aki Kontro (uusi), Lassi Väisänen (uusi), Heikki Skyttä, Pekka Valtari (uusi), Anna-Maria Kovanen (uusi), Ville Kiiveri (uusi) ja Ari Hänninen.

Varavaltuutetut ovat Saara Sirkka (uusi), Riikkaliina Laulainen (uusi), Pekka Seppä (nuorekas), Pauli Hellberg, Saku Santeri Heinonen, Taru Turunen (uusi) ja Tero Tujunen.

Varsinaisten valtuutettujemme keski-ikä vaalipäivänä on 50 vuotta ja koko valtuustoryhmän keski-ikä puolestaan 48,6 vuotta.

Onnittelut koko mainiolle ehdokasjoukollemme upeasta tuloksesta ja nöyrä kiitos kaikille kokoomuksen äänestäjille.

Yllätyskäänne kaupunginvaltuustossa: Kokoomuksen Jaana Leskisestä kaupunginhallituksen puheenjohtaja

Maanantai-iltana 7.6.2021 Pieksämäen kaupunginvaltuustossa koettiin yllätyskäänne, kun kuntavaalien siirron vuoksi kaupunginhallituksen toimikautta oltiin jatkamassa 1.6.2021-31.7.2021 väliselle ajalle.

Aiempi kaupunginhallitus valittiin yksimielisesti jatkamaan kokonaisuudessaan, mutta perussuomalaisten Veli-Pekka Myyryläinen esitti puheenjohtajistoon muutosta. Seuranneessa äänestyksessä eniten sai ääniä kaupunginhallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana toiminut Jaana Leskinen (kok.), yhteensä 22 ääntä. Toiseksi eniten ääniä tuli hallituksen toisena varapuheenjohtajana toimineelle Alpo Salolle (sd.), 20 ääntä ja kolmanneksi eniten nykyiselle kaupunginhallituksen puheenjohtajalle Arto Sepposelle (kesk.), 16 ääntä.

Myös Kokoomuksen Heikki Skyttä sai äänestyksessä yhdeksän ääntä. Lisäksi ääniä keräsivät Sinikka Riipinen (kesk.), Mika Majamäki (vihr.) ja Päivi Koukonen (vas.).

Kaupunginhallitus kokoontuu uudessa kokoonpanossaan vielä kahdesti ennenkuin vetovastuu luovutetaan tulevien kuntavaalien myötä valituille uusille luottamushenkilöille.

Ehdokasnumerot kesän kuntavaaleihin julkaistu!

Pieksämäen kokoomusehdokkaiden numerot ovat seuraavat:

47 Amini Yaqut
77 Valtari Pekka
78 Väisänen Jaana
79 Väisänen Lassi

Kokoomus kasvatti eniten suosiotaan Pieksämäen ehdokasasettelussa!

Kesän 2021 kuntavaalien ehdokasasettelu päättyi tiistaina 4.5. ja Pieksämäellä ehdokasasettelun kärkeen kiri perinteisesti ehdokasmäärien kolmossijaa hallinnut kokoomus.

Pieksämäellä asetettiin ehdokkaita yhteensä 129 kappaletta, joka oli hienoisesti enemmän kuin edellisissä kevään 2017 kuntavaaleissa. Koko kunnan ehdokasmäärän kasvu oli kokoomuksen ansiota, sillä se kasvatti suhteellisesti eniten ehdokasmääräänsä (+14 ehdokasta verrattuna 2017, yhteensä 33).

Toiseksi parhaiten ehdokasmäärää onnistui lisäämään perussuomalaiset (+6 ehdokasta verrattuna 2017, yhteensä 20) ja myös keskusta sai riveihinsä kaksi ehdokasta enemmän kuin edellisissä vaaleissa (yhteensä 30). Muiden puolueiden ehdokasmäärät jäivät jonkin verran aiempaa pienemmiksi ja eniten ehdokkaita menetti SDP (-9 ehdokasta verrattuna 2017, yhteensä 15)

Kun suhteutetaan puolueiden ehdokkaiden lukumäärä kaikkien ehdokkaiden lukumäärään, on kokoomuksen kasvu suorastaan huikea!

”Ehdokkaita ei ollut kovin vaikea saada, sen huomaa jo siitäkin, että saimme ehdokkaita reilusti enemmän kuin viimeksi! Ehdokkaissamme on sekä kokemuksen antamaa viisautta että nuorempien tuomaa energiaa!” toteaa ehdokashankintaa vetänyt kokoomuksen vaalipäällikkö Pekka Seppä.

Pieksämäen Kokoomuksen puheenjohtaja Mira Ilmoniemi haluaa kiittää vaalipäällikköä, ja koko tiimiä huikeasta ehdokasmäärästä. Ja tietysti ehdokkaita, jotka asettuivat ehdolle meidän listalle: ”Olen äärimmäisen iloinen ja ylpeä koko porukasta!”

Aiemmin julkaistujen ehdokkaiden joukko täydentyi vaalien siirrosta johtuneen jatkoajan puitteissa vielä kahdella ehdokkaalla kun sekä Saara Sirkka että Otto Utriainen liittyivät ehdokkaidemme monipuoliseen joukkoon.

Pieksämäen Kokoomuksella vahva lista kesäkuun kuntavaaleihin!

Pieksämäen Kokoomus on jättänyt ehdokaslistansa keskusvaalilautakunnalle tänään 9.3.2021. Listalla on tällä hetkellä huikeat 31 loistavaa ehdokasta ja kyseessä onkin laajin kokoomuslainen ehdokasjoukko Pieksämäen kaupungissa tällä vuosituhannella. Edellisiin kevään 2017 kuntavaaleihin lähdimme 19 ehdokkaan voimin.

Kokoomuksen listalta Pieksämäen kaupunginvaltuustoon ovat ehdolla Yaqut Amini, Mika Auvinen, Heidi Grommi-Hukkanen, Matti Heimovaara, Saku Santeri Heinonen, Pauli Hellberg, Anne Hämäläinen, Raimo Hämäläinen, Ari Hänninen, Sari Jetsonen, Karin Karjalainen, Ville Kiiveri, Aki Kontro, Ville Koskelo, Anna-Maria Kovanen, Riikkaliina Laulainen, Lauha Parkkinen, Petteri Pulkkinen, Outi Rissanen, Pekka Seppä, Artem Shilov, Heikki Skyttä, Juha-Pekka Sopanen, Timo Taavitsainen, Pentti Tanskanen, Markku Tertsunen, Tero Tujunen, Taru Turunen, Pekka Valtari, Jaana Väisänen ja Lassi Väisänen.

Kuntavaalien siirtämisestä johtuen ehdokasasettelua on mahdollista vielä täydentää aina toukokuun alkuun saakka, joten lisäykset ovat edelleen mahdollisia – pysykää kuulolla!