Vaalikauden jälkimmäinen puolisko käynnistyy

Kevään 2017 kuntavaalien jälkeen valtuustoryhmien kesken laaditun paikkajakosopimuksen mukaisesti Pieksämäen kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus siirtyy Kokoomukselta SDP:lle ja tehtävää ansiokkaasti hoitaneen Jaana Leskisen tilalle nousee SDP:n Sakari Ojala.

Vastaavasti Sakari Ojalan tilalle Pieksämäen kaupunginhallitukseen nousee tähän saakka Mira Ilmoniemen varajäsenenä toiminut Heikki Skyttä ja Mira jatkaa kaupunginhallituksen varajäsenenä. Kokoomus saa SDP:n kanssa tehdyssä vaihtokaupassa vastineeksi valtuuston puheenjohtajuudesta kaupunginhallitukseen toisen paikan, johon sisältyy myös kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtajuus ja tälle paikalle siirtyy Jaana Leskinen, henkilökohtaisena varajäsenenään Pekka Valtari.

Myös Kokoomuksen valtuustoryhmässä tapahtuu muutoksia, Mira Ilmoniemi valittiin valtuustoryhmän puheenjohtajaksi ja varapuheenjohtajaksi nousee Ari Hänninen.

Kaupunginvaltuusto tekee henkilövalinnat 10.6. kokouksessaan.

Pekka Valtari Pieksämäen Kokoomuksen puheenjohtajaksi

Pekka Valtari

Pieksämäen Kokoomus ry piti vuosikokouksensa sunnuntaina 7.4. ja valitsi paikallisyhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi venetmäkeläisen Pekka Valtarin. Edellinen puheenjohtaja Jaana Leskinen hoiti tehtävää keväästä 2017 alkaen.

Yhdistyksen varapuheenjohtajana jatkaa Mira Ilmoniemi ja muut hallituksen jäsenet ovat Pauli Hellberg, Ari Hänninen, Anna-Maria Kovanen, Jaana Leskinen, Pekka Seppä ja Heikki Skyttä.

Yhdistyksen jäsenmaksu päätettiin pitää ennallaan vuodet 2019 ja 2020. Toiminnan painopisteeksi kuluvalle vuodelle vuosikokous linjasi toiminnan aktivoinnin ja uusien jäsenten hankinnan.

Lisätietoja: puheenjohtaja Pekka Valtari puh. 0400 479 130.

Pieksämäen kaupunki ottaa käyttöön luottamushenkilöille yhtenäiset sähköpostiosoitteet

Maaliskuussa 2019 on Pieksämäen kaupungissa otettu uusi käytäntö, jossa kaupungin luottamushenkilöille luodaan omat henkilökohtaiset sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@lh.pieksamaki.fi luottamustoimen hoitoa varten.

Osoitteet on jaettu kaupunginvaltuutetuille, kaupunginhallituksen jäsenille sekä lautakuntien jäsenile ja varajäsenille. Jatkossa kaikki virallinen luottamushenkilöille suunnattu sähköposti kulkee näihin osoitteisiin ja aiemmat henkilökohtaiset sähköpostiosoitteet on jo poistettu kaupungin nettisivujen yhteystietoluetteloista.

Luottamushenkilöt voivat noutaa uuden sähköpostilaatikon käyttöönotossa tarvittavat tiedot Latomon Palvelupisteestä.

Kokoomuksen valtuustoaloite palvelustrategiasta Pieksämäen kaupungille

Kokoomuksen valtuustoryhmä jätti 17.12.2018 kokouksessa valtuustoaloitteen, jossa esitettiin Pieksämäen kaupungille laaditaan erillinen palvelustrategia, jossa linjataan kuntapalveluiden järjestämisestä eri toimialoilla riittävän pitkällä aikavälillä eteenpäin.

Palvelustrategialla tavoitellaan palvelutuotannon kehittämistä ja hallittua uudistamista vastaamaan kuntalaisten muuttuvia tarpeita.

Palvelustrategia on työkalu kunnan oman palvelutuotannon määrittelyyn ja ohjaamiseen sekä viesti palveluiden käyttäjille, omalle henkilöstölle sekä ulkopuolisille toimijoille varautua muutoksiin ja tarpeisiin.

Palvelustrategia antaa ennakoitua tietoa mihin suuntaan palvelutuotanto on kehittymässä ja mitä aiotaan tuottaa itse, mitä hankitaan ulkopuolelta, ja mitä tuotetaan kumppanuuksien avulla.

Pieksämäellä 17.12.2018
Kokoomuksen valtuustoryhmä