Kaikille avoin kunnallisilta ti 29.9. klo 18 Seurojentalolla

Tiistaina 29.9. klo 18.00 järjestämme kaikille avoimen kunnallisillan Pieksämäen Seurojentalolla (Savontie 70, Pieksämäki), jossa teemana on Pieksämäen elinvoimaisuus ja yrityksen Pieksämäen elinvoiman vetureina.

Vieraanamme on elinkeinojohtaja Markus Vesterinen ja kokoomuslaisia kaupunginvaltuutettuja ja luottamushenkilöitä on tavattavissa.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Yhtenäisen Savon puolesta

Keskustelu maakuntamme tulevaisuudesta käy kuumana Etelä-Savossa. Onko maakuntamme riittävän suuri ja vahva kohtaamaan tulevaisuuden haasteet? Mitä tapahtuu Etelä-Savolle jos Savonlinnan seudun tahto siirtyä Pohjois-Savon sairaanhoitopiiriin toteutuu?

Me Pieksämäen Kokoomuksessa olemme sitä mieltä, että Pieksämäen tulee tässä tilanteessa miettiä tarkkaan mikä olisi juuri meille pieksämäkeläisille paras vaihtoehto ja olla aloitteellinen sen puolesta.

Vaikka sotesoppa kiehuu välillä ylikin, ei meidän tule jäädä odottelemaan muiden tekemiä ratkaisuja, koska välttämättä mikään muu taho ei tähtää Pieksämäelle parhaaseen mahdolliseen tulokseen – jokaisella on näet omat intressinsä ja Pieksämäen etua ajavat parhaiten pieksämäkeläiset itse.

Meidän mielestämme Pieksämäen tulevaisuuden kannalta yhtenäinen Savo olisi paras vaihtoehto. Yhtenäisen Savon asukaspohja (lähes 400.000 as.) antaisi alueelle huomattavasti leveämmät hartiat, joilla kohdata tulevaisuuden haasteet ja vastata maakunnan asukkaiden tarpeisiin.

Pieksämäen maantieteellisen aseman merkitystä yhtenäisen Savon keskustassa ei tietenkään tule yliarvioida, mutta sitä ei myöskään saa aliarvioida. Yhtenäisessä Savossa emme olisi enää reuna-aluetta, vaan aivan maakunnan keskiössä.

Jotta onnistuisimme tässä tavoitteessamme yhtenäisen Savon puolesta, tarvitsemme siihen yhtenäisen Pieksämäen kannan. Haastamme pieksämäkeläiset käymään tätä keskustelua ja vetoamme siihen, että yhdessä löytäisimme meille kaikille parhaat mahdolliset tulevaisuuden näkymät.

Pieksämäen Kokoomus ry,
hallitus

Yhdistyksen vuosikokousta siirretään!

Pieksämäen Kokoomus ry:n tiistaille 24.3.2020 koollekutsuttu sääntömääräinen vuosikokous on peruttu puolueemme valtakunnallisen suosituksen mukaisesti ja siirretään aikaan, jolloin kokouksen pitäminen on jälleen turvallista asettamatta osallistujia alttiiksi tartuntariskille.

Kokoomuksessa terveyden suojaamista pidetään yhdistyksen sääntöjen määräämää kokousajankohtaa vahvempana arvona. Vuosikokouksen asialistalla olevat sääntömääräiset asiat voidaan päättää myöhemmin järjestettävässä kokouksessa.

Pieksämäen Kokoomus ry:n hallitus

Syksyn 2019 kunnallisillat

Pieksämäen Kokoomuksen syksyn toiminta on lähtenyt vähitellen liikkeelle.

Tulevana syksynä järjestämme Kunnallisiltoja aina Kaupunginhallituksen kokouksia edeltävänä iltana sunnuntaisin klo 18.00. Näissä tilaisuuksissa käymme läpi Kaupunginhallituksen kokouksen esityslistaa, kuulemme lautakuntien ja toimielimien jäsentemme terveisiä sekä keskustelemme muista ajankohtaisista asioista.

Ilmoitamme Kunnallisiltojen kokoontumispaikat vielä erikseen ja yritämme järjestää niiden yhteyteen myös yritysvierailuja.

Kunnallisiltojen ajankohdat:

Su 1.9.