Pieksämäen Kokoomuksella vahva lista kesäkuun kuntavaaleihin!

Pieksämäen Kokoomus on jättänyt ehdokaslistansa keskusvaalilautakunnalle tänään 9.3.2021. Listalla on tällä hetkellä huikeat 31 loistavaa ehdokasta ja kyseessä onkin laajin kokoomuslainen ehdokasjoukko Pieksämäen kaupungissa tällä vuosituhannella. Edellisiin kevään 2017 kuntavaaleihin lähdimme 19 ehdokkaan voimin.

Kokoomuksen listalta Pieksämäen kaupunginvaltuustoon ovat ehdolla Yaqut Amini, Mika Auvinen, Heidi Grommi-Hukkanen, Matti Heimovaara, Saku Santeri Heinonen, Pauli Hellberg, Anne Hämäläinen, Raimo Hämäläinen, Ari Hänninen, Sari Jetsonen, Karin Karjalainen, Ville Kiiveri, Aki Kontro, Ville Koskelo, Anna-Maria Kovanen, Riikkaliina Laulainen, Lauha Parkkinen, Petteri Pulkkinen, Outi Rissanen, Pekka Seppä, Artem Shilov, Heikki Skyttä, Juha-Pekka Sopanen, Timo Taavitsainen, Pentti Tanskanen, Markku Tertsunen, Tero Tujunen, Taru Turunen, Pekka Valtari, Jaana Väisänen ja Lassi Väisänen.

Kuntavaalien siirtämisestä johtuen ehdokasasettelua on mahdollista vielä täydentää aina toukokuun alkuun saakka, joten lisäykset ovat edelleen mahdollisia – pysykää kuulolla!

Pieksämäen Kokoomuksen vaaliohjelma julkaistu

Pieksämäen Kokoomuksen kuntapoliittinen ohjelma on päivitetty seuraavaa valtuustokautta 2021-2025 varten. Löydät ohjelman tältä sivustolta, osoitteesta www.pieksamaenkokoomus.fi/kuntapoliittinen-ohjelma/

Ohjelma noudattelee pääpiirteissään aiempia linjauksia, joten kokoomuslainen työ paremman Pieksämäen puolesta jatkuu hyväksi havaitulla polulla.

Kokoomus on tässä vaiheessa ehdokashankinnassa ykkönen

”Kokoomus on tässä vaiheessa ehdokashankinnassa ykkönen” totesi Pieksämäen lehti tänään 18.2.2021 otsikossaan ja kyllähän se pitää paikkansa.

Tähän mennessä kokoomuksen julkistamat ehdokkaat Pieksämäellä ovat Yaqut Amini, Mika Auvinen, Heidi Grommi-Hukkanen, Matti Heimovaara, Pauli Hellberg, Anne Hämäläinen, Raimo Hämäläinen, Ari Hänninen, Sari Jetsonen, Karin Karjalainen, Aki Kontro, Anna-Maria Kovanen, Riikkaliina Laulainen, Lauha Parkkinen, Petteri Pulkkinen, Outi Rissanen, Pekka Seppä, Artem Shilov, Heikki Skyttä, Juha-Pekka Sopanen, Timo Taavitsainen, Pentti Tanskanen, Markku Tertsunen, Tero Tujunen, Taru Turunen, Pekka Valtari ja Lassi Väisänen.

Ja mikä parasta, ei tässä vielä kaikki: todennäköisesti lisää ehdokasjulkistuksia on luvassa, pysykää kuulolla!

Puolueiden yhteinen viesti vaalityöhön ja keskinäiseen vuorovaikutukseen

Politiikkaan kuuluu erilaisten mielipiteiden reipaskin vaihto. Parhaat päätökset syntyvät, kun eri näkökulmia punnitaan laajasti ja rakentavasti. Mielipiteiden vaihtoon ja poliittiseen keskusteluun ei kuitenkaan kuulu toisia loukkaava tai uhkaileva puhe. Poliittiset toimijat ovat myös itse vastuussa siitä, millaista keskustelu ilmapiiriä pidetään yllä tai millainen on poliittinen ilmapiiri omalla alueella. Jokainen on vastuussa omista puheista ja kirjoituksista, eikä kenenkään pidä tehdä toisten osallistumista mahdottomaksi.

Vallitseva ja haastava koronatilanne siirtää vaalityötä ja keskustelua entistä enemmän sosiaaliseen mediaan. Myös siellä tulee voida toimia joutumatta loukatuksi, uhatuksi tai henkilökohtaisuuksiin menevän kirjoittelun kohteeksi. Se, miten kohtelemme toisiamme kasvotusten, tulisi olla tapa, jolla kohtelemme toisiamme myös nettiympäristössä. Aikuisina ja poliitikkoina annamme esimerkkiä myös lapsille ja nuorille, toimitaan siis sen mukaisesti.

Me allekirjoittaneet puolueiden edustajat Kaakkois-Suomesta vetoamme kuntavaaliehdokkaisiin yli puoluerajojen:

• Käydään keskustelua sosiaalisessa mediassa ja vaalikentillä toisia kunnioittavasti ja arvostavasti.
  • Noudatetaan vallitsevia korona -rajoituksia vaalityössä. Olemme esimerkillämme ja toiminnallamme myös omalta osaltamme vastuussa siitä, ettei tilanne pandemian osalta alueellamme pahene.

Tammikuu 2021

Sanna Koskenranta, toiminnanjohtaja, Kaakkois-Suomen Sosialidemokraatit ry